Ben dus Erik Jan, maar wordt ook wel door deze en gene motorrijder in het land Wouter genoemd.

Ik heb in (ik dacht zo rond) 1992 mijn A-tje gehaald en mijn ultieme droom was om op een shopper door en over de wereld te reizen. De eerste aanschaf was dan ook een Yamaha XV750 (Virago) met het daarbij behoren chroom en andere aanhangsels.


Met Robbin als Co-bestuurder voorop.

Hiermee heb ik een aantal jaren gereden en de kunst van het motorrijden een beetje aangeleerd. Met diverse mensen die nu ook lid zijn van de Blue Bikers heb ik diverse meerdaagse ritten gemaakt in Duitsland.
Na een paar jaar was ik uitgekeken op deze motor, die mij probleemloos en met veel kilometers op de teller overal heen heeft gebracht . De opvolger was een Yamaha Diversion 900(bj 1995) die na (ook veel kilometers) ingeruild werd voor een Honda VFR750 (bj 1997).


Met deze fiets werd mijn rijstijl wel wat anders. Ik heb 3 jaar met veel plezier (en probleemloos) met de VFR gereden. Ik met de VFR de eerste echte buitenlandse kampeervakanties gemaakt, met name in Frankrijk. Ik heb het kamperen met de motor ontdekt en ik kan het eigenlijk iedere biker aanraden. Het is een ongekend vrijheidsgevoel, door geen route of weg wordt je beperkt. Waar je ook uitkomt met je motor, je hebt met iedereen contact en mensen zijn je altijd bereid te helpen.
De VFR is eind 2003 ingeruild voor een Aprilia (bj 2000) en ik heb daar mee nu al ongeveer 45.000 km meegereden.


fotootje voor vertrek naar Spanje in 2004

Ik ben nog steeds helemaal verslingerd aan dat "ding". Wat een heerlijke motor, ideaal om in de bergen door de bochtige wegen heen te gooien, echt kicken!.


op 18 april 2006 heb ik de oude Aprilia omgeruild voor een RSV mille factory, type 2005 met 4400 km op de teller

Door opgebouwde vriendschappen met andere bikers en naar hun voorbeeld heb ik dus een eigen site gemaakt met de naam www.motorgedoe.nl.
Inmiddels heb ik (eind 2005) eindelijk de motoropleiding voor de politiemotor gekregen.


tijdens de motoropleiding

Dat is nu nog nieuw en ik heb geen idee of dat me (denk-het-wel) gaat bevallen en of er veel kans is om veel met de dienstmotor te kunnen gaan rijden.(quote d.d. december 2005)

TT-2006
Eindelijk was het dan zover. Ik mag als heuse motordiender meedoen in de TT-poule op zaterdag 24 juni 2006. Ik heb een dienst van 14.00 tot 22.00 uur op papier staan en de afvoer van de TT-bezoekers begeleiden.
Omdat de TT in de aanloop al erg rustig was verlopen en de afvoer ook uiterst soepel verliep hadden we rond 20.00 uur al weinig meer te doen.
Onze uitvalbasis is de Marechaussee kazerne in Assen. Er waren net als in voorgaande jaren ook nu 4 duitse motorcollega's ingezet. Het was erg gezellig en leuk werken met hun. Ik heb enkele foto's gemaakt op de kazerne en bij hun vertrek naar huis.













Dit is wel zo ongeveer tot nu toe wat ik in mijn motorleven heb meegemaakt en gedaan. Ik hoop nog veel motorkilometers te maken en motorliefhebbers te ontmoeten. Ik heb nog genoeg reisdoelen voor ogen om ooit nog eens heen te willen, zoals de Noordkaap en de Himalaya.

Hier zijn enkele fotootjes van een groepje bekenden die al in de Himalaya zijn geweest.










Naar boven