Alpen 2011

In de week van 11 t/ m 18 september gingen we voor onze jaarlijke meerdaagse reis met 9 motoren naar de Alpen. We hebben er voor gekozen om de heenreis in 3 dagen te doen. Dan zou het niet zo'n gejakker worden !? Nou dat hebben geweten, althans enkelen onder ons. De routes werden goed voorbereid met de Garmin ( mapsource en michelin kaarten ). Minutieus werden de bochtige routes uitgezet. Met moeite werden bij het nalopen daarvan mooie routes met veel bochten er toch maar weer uitgehaald omdat het te lang werd. Voor enkelen onder ons bleek tijdens de ritten de routes nog veel te lang te zijn. 420 km bochten per dag is toch leuk?
Eerlijk gezegd heeft navigator Erik Jan het toch "iets" te mooi willen maken. Het was af en toe afzien om toch voor het donker in het hotel te komen.
Uiteindelijk hebben we de missie volbracht en zijn zonder ongelukken en heel veel bochten weer thuis gekomen.
Helaas was het voor enkelen een reden om in het vervolg niet meer mee te gaan.


hier vertrekt een groepje uit de randstad om in Duitsland aan te sluiten met chapter Drenthe. Vandaaruit ging men gezamelijk naar Aire de Berchem wat volgens wikipedia 's werelds grootste tankstation is.
Erik Jan was vanuit Linmburg vertrokken en we ontmoeten elkaar daar


Werner zwaait Chapter Drenthe uit. Hier nog een stralende zon


regen, veel regen onderweg










prettyboy Erik


Les Tronces in de Vogezen




trotse Willem op zijn pas aangeschafte Benellli Tornado 900


van buiten weer opgedroogd, van binnen maken we het weer goed nat deze avond. Bij Wim is het goed vertoeffen


ook het eten was meer dan prima




prettyboy Hans. Tot aan de laatste dag is dit de enige manier om nat te worden. We hebben erg veel geluk met de zon. Bloedheet zou het nog worden deze week


de volgende morgen, de eerste koffiestop






bochten in de alzas






















de 2e stop, Hotel Grépillon in Les Rousses. Dat ligt tegen de Zwitserse grens net boven Geneve






in het hotel zelf kunnen we niet eten, maar we worden verwezen naar dit restaurant in het dorp. Heerlijk gegeten


foto vanuit het hotel, genomen door een vroege vogel


de volgende morge, klaar voor vertrek




We zijn al in de aanloop naar de Alpen, voor Chambéry


We kijken hier op de rug van de eerste groep. We rijden in 2 groepen, omdat met de 9 motoren de groep te groot is vanwege de snelheidsverschillen.
Wat dan de "snelle groep" mag heten, Hans, Gerard en Erik Jan, die moeten nog volgen




de heren nemen het er goed van








de eindbestemming in de Alpen. Van hieruit maken we verschillende dagtochten


Hans, Gerard en Erik Jan zijn dan nog niet op de eindbestemming. Het zal dan al goed donker zijn voor die er zijn






er lagen veel stukken berg op de weg. Echt uitkijken. Hans kan op een gegeven moment een dik stuk steen niet ontwijken.
Die knalt onder het voorwiel vandaan richting een tegemoet rijdende BMW ( aanval van de Italianen ? )








Pitstop in Chambéry. Eén van de redenen dat Hans, Gerard en Erik Jan redelijk laat in het hotel aankomen, is dat blijkt dat de GS van Erik Jan opeens op staal blijkt te rijden. Het rubber was zomaar in één keer weg???




voor € 285,- wordt een setje Pilot Road C2 aangeschaft


in het hotel Le Marronnier. We zijn weer 1 groep


BBQ








"Wat is er toch met dat glas?" denkt Gerard




o ja, toch nog een klein buitje als we de volgende morgen aan de dagtocht willen beginnen. Uiteindelijk zien we na een paar uur alweer de zon








Hans wekt nog even aan zijn internationale contacten


geen katje om zonder handschoenen aan te trekken. Haar vriendje kent iets "japans"




heerlijk bochten circuit






eten wordt ook nog onderweg gedaan








de voorbereiding op de avond


De bril van Hans is gesneuveld. In Chambéry heeft de monteur toen hij de bandenwissel deed ook geprobeerd de bril provisorisch te maken. Dat heeft maar 1 dag gehouden.






Le Marronnier






de start van de 2e dagtocht


























2e pitstop. Nu voor de Aprilia van Hans. De motor ging slecht lopen en wilde alleen nog op een "noodprogramma" draaien. Na vervanging van de bougies en een bougiedop ging het weer als vanouds


De monteur. Deed prima werk met een acceptable rekening


op weg naar het hotel


de laatste avond in het hotel in Rencurel

jpg




op weg naar La mouche


Hermans liefde




De eersten zijn aangekomen bij La mouche


van een gezellige belg. Deze komen we trouwens op weg naar huis door Duitsland weer tegen op de autobahn




Gerard, Hans en Erik Jan zijn dan nog onderweg naar La Mouche




Hier hebben we een wel heel gelukkige Hans. Ze waren al lange tijd op zoek naar een tankstation.
In Chambéry vinden ze ééntje direct onderaan de afdaling. Hans had er al zo'n 15 kilometer opzitten met lege tank en kon zo de berg afrollen naar dit tankstation


















terwijl de anderen zich al laten vollopen zijn Gerard, Hans en Erik Jan dus nog onderweg. Zij volgen de uitgezette bochten route. De anderen zijn deels over de Péage gegaan


en het is nog niet eens donker ( deze keer ) als Gerard, Hans en Erik Jan bij La Mouch aankomen






missie volbracht




laatste familie foto.


en daar is de regen weer


op weg naar huis na een bijzondere week. Enkelen zullen wij niet meer bij de Bluebikers tegen komen.
Ondanks dat, was het toch een geslaagde motorvakantie met veel bochten, zon, bier en gezelligheid

Verslag van Erik Jan. Foto's zijn van Hans, Eric, Ruud en Erik Jan

Voor het verslag van Erik Jan, kijk op zijn site Motorgedoe

Naar boven